ooOOoo


love love love....



big boy

Idag klev vi upp kl 13,oo. japp! fick en chock, men jag har sovit så dåligt de två sista nätterna. Efter lite försenade morgonrutiner så mötte vi upp Emma och lilla godbiten Nemo för fika/promenad/middag. tack för en supertrevlig dag! Kvällen avslutades med kvällskaffe hos Nicholas morfar och plastmormor där även "moster" Ellen med familj var på besök. I vinter blir de 1st till och hon har sådan söt mage att hon nästan borde vara gravid jämt ;)




Igår var vi på bvc, Nicholas 7v.
56 cm och 4980gram
börjar bli rn riktig liten gullebulle!


Louis Vuitton x Takashi Murakami Plush Toys





                   





Louis Vuitton x Takashi Murakami leather goods collection.

Den exklusiva kollektionen släpptes i slutet av april i Japan vid ett stort events vilket det franska modehuset och den välkända japanska artisten gjort dessa söta figurer och smycken specifikt inför.

Takashi Murakami har tidigare skapat två animerade filmer till modehuset  "Superflat Monogram" och "Superflat first Love" En helt annan linje och bild än vad vi kanske är vana vid från modejättens sida. Dock vet de att manga och söta figurer är vägen till asiaternas hjärtan och marknad.

 



här kan du få tag på din alldeles egna bedårande plush toy: http://item.rakuten.co.jp/cliffedge/10014556/  ett plus om du kan japanska förstås.
källa: http://www.highsnobiety.com/

No Poo!


Tog en kvällspromenad och stannade till på resturangen och pratade med Anna. Hennes senaste fix är att inte tvätta håret med schampo utan att använda den s.k  No-Poo-metoden. Ideelogin är att bara använda naturliga råvaror till håret och kroppen såsom honung, oljor, bikarbonat, ägg och äppelcidervinäger. Måste erkänna att fast mina ögonbryn höjdes mer än en aning så var hennes hår väldigt glansigt och luktade inte alls så konstigt. Denna metod ska motverka irriterad hårbotten, mjäll och andra hårbotten problem samt  ge håret livfullhet och glans. Nu väntar jag med spänning för att se det hårresande mirakelresultatet om några veckor!

Detta egengjorda shamporecept hitta jag på http://ladydahmer.blogg.se som också har tips på allt  från ansiktsrengöringar, schampon, hårinpackningar till kroppsscrubs. naturliga sådana förstås.
Du behöver:
  • 2-3 ägg

och eventuellt;

  • en klick honung (mjukgörande och rengörande)
  • lite citron (rengörande och ph balanserande)
  • ev. 10 droppar rosmarinolja (rengör och stimulerar hårväxten)
  • ev. bikarbonat för grövre rengöring vid behov
Vispa ihop (och häll eventuellt över i en gammal schampo flaska för att appliceringen ska bli enklare) Massera in ägget  noggrant i torrt hår. Låt sitta i en kvart. Sen sköljer du ut i svalt (!!) vatten.  Efteråt kan du ha i balsam som vanligt (ett silikonfritt givetvis)

Efteråt ska man alltid skölja håret med äppelcidervinäger. 1del ÄCV och 10 delar iskallt vatten. Lady Dahmer insisterar att man alltid sköljer håret med äppelcidervinäger vilken metod man än använder när man tvättar sin kalufs!




jag blev förresten jättenöjd över min nya hårfärg och klippning. inte en sån drastisk förändring men känns superskönt. till hösten är jag nog sugen på fägen koppar.
koppar koppar jättemycket koppar.
sov sött

 

ooOOoo

Beyonce är en artist värd att lyssna på just nu



är pojken hemma?


plingade på dörren igår vid lunchtid, rifat går och öppnar.
-Hej.. är din lilla pojke hemma?
-ja,  han är hemma?
-vi undrar om han får komma ut och leka med oss!

kikar fram till dörren och ser två små flickor stå i dörren och försöka förstå vad karln menar när han säger att "pojken är för liten för att leka"!?  Lyfter upp Nicholas och går till dörren varav de utbrister ett besviket "ahaa"  när de ser att han faktiskt är en "baby" och säger hej då.

så söta!
efter ett tag vänder sig rifat om
-Se! han är redan poppis bland brudarna, vilken kille! ;)







Efter att bytt body på min lilla guldklump 4 gånger på ca 1 timme så förstår jag den som uppfann dessa kräk/dreggel accesoarer för att skydda din mjölkätande babys kläder.  Dessa är från www.juniorwear.se och www.nameit.com och kostar mellen  30-50kr , men de är även superlätta att massproducera på symaskinen hemma.

grabbmaffia 2009


i år verkar vara ett riktigt pojkår! iaf här i trakterna och idag var vi på en mycket en trevlig (och god) fika med några familjer från föräldrargruppen där vi alla har fått pojkar med några dagars mellanrum. 


coola grabbar hänger gäng - Arvid, Nicholas, Karl och Albin



POP


Letat efter mjuka hängselbyxor i jeans med tryckknappar i grenen till Nicholas länge och hittade äntligen dessa hos Polarn o Pyret. De är ju så coola tycker jag.
Gillar deras standard randiga body också.




you better work





det här tog jag och Nicholas en svängom till imorse!
vi diggar hårt! =)

one minute

Lillskrot har badat, ett av hans favoritgöra, kanske blir dykare/vattensportare av grabben ändå!? ;) Nu ligger han och halvsover i soffan brevid mig.

Har varit ut i Amandas sommarstuga idag och hälsat på mama Ann och mormor och morfar (amandas alltså) de blev helt kära i Nicholas allihopa! Mycket god mat och fika bjöds det på också! tack för en mysig dag!

i fredas var det äventyr med Anna o Moa hela dagen/kvällen, lördagen bjöd på mysig familjefika med Martina, Erik och Arvid vid kungsudden/holmen(?) och på kvällen hälsa vi på hos Nicholas mormor, plastmorfar och morbröder.
Nu väntar jag på att min hårt arbetande man ska komma hem för lite kvällsmys!

Nästa söndag = Lady gaga
hoppas =)






  
kram&kram!!

mjaza

Har inte ens reagerat på att jag kollat på turkisk tv i en timme, snacka om avkopplad.
iofs musikkanal men ändå. Älskar deras musikkanaler, de har en skön blandning av världsmusik och inte en massa "bygga-om-bilar" eller  "real life" program hela tiden, det är musik dygnet runt. bra skit.

är själv hemma så det blir inte mycket surf nuförtiden, kan ta en hel dag att få ihop ett blogginlägg ibland. har  försökt/tänkt beställa ett par hängselbyxor till lillgroda hela veckan, se om jag lyckas nu.kommer inte ihåg vart jag lagt kamerasladden heller, smartjag.


and thank you for the music!
sweeet

do we love?




'
yes we do!




"the"



häromdagen var jag & rifat på tuna park och shoppsade lite, jag fick bl.a. ett par jeans och nya skor. kommer ju fortfarande inte i mina jeans som jag hade före gradiviteten och jag antar att karln var trött på att se sin älskade böna i mjukisbyxor och foppatofflor;)  hahaha.... ha



vore trevligt att komma i bikinin när man ska glassa på beachen vid egiska/medel havet i september, men vafan, annars får jag väl köpa baddräkt och big size sarong! mer besviken jag inte lagt mer tid på att lära mig språket. skulle vara kul och kunna föra en normal diskussion med farmor, men det kommer det också, så småningom.

igår  lekte Nicholas med Ida.
se så roligt de hade

Nicholas 6v och Ida 3 v

Idag vaknade vi av att lillskrot låg och släppte väder, att en sån liten kan låta så mycket! eftersom klockan var innan 9 fick han följa med pappa upp och leka. Kom tillbaka efter en halvtimme, käka lite och somna om. vi är sådana morgondrönare som gärna ligger kvar till 11-tiden. Det är våran bästa tide på dagen, Nicholas skrattar och jollrar glatt.
snart kommer rifat hem från secret mission, ska passa på att smita iväg en timme till gymmet och trimma mina muskler.
 kanske gå en promenad till karlssons senare och köpa en kruka om lusten faller in. kom på jag har en för lite.  kruka alltså.  och nej jag har inte klippt mig än, men nästa vecka!

Hund sprang på grill
blev hotdog

ha en underbar dag
"dåren drömmer om rikedom, den vise om lycka" -  turkiskt ordspråk

paparazzi




jag är ett lady gaga-fan måste jag nog erkänna. och jag tycker hennes stil är helball.
gillar hennes pompom-dress i denna video

Bus






Mr cool

igår var vi i farten hela dagen, åkte hit o dit, upp och ned. Köpte iaf ett babygym till Nicholas och vad han skratta åt alla färger och grejer! så söt!  Blir nog samma tempo idag kan jag tro så imorn blir det riktig hemmadag. kanske.

Nu ska det matas
hej så länge

stylish

ännu en helg med dess bravader och äventyr har svishat förbi
lilla groda har somnat till, om en stund kommer Marlene, Melinda och Mira förbi och gör taco.
Tänkte spana in the rachel zoe project och ta en kopp te så länge.


ska klippa mig, mitt hår har förvandlats till (mer)  svinto sen jag börja amma. jag som äntligen fått lite långt. jaja, funderar lite på nåt sånthär, kan inte bestämma mig om det är lite för mycket 2003-2004 klippa-upp-håret-och-kör-rufs-style. precis nu har mitt dåtida etappklippta hår vuxit sig jämnlångt, men det är ju som tuggumi. lite b.ångest kanske.
no more extansions för mig iaf, är så less.

men luggen är snygg.. hmm tåls att fundera på, kanske frisyren i en längre version...
kanske i en Anna-Maria colour?!;)


soft




 




Det här tycker Nicholas om
Lite mer jobb att få till men mycket skönare  och mer egonomisk än t.ex en babybjörnsele, både för mig och lillpojken. Selen funkar bra kortare stunder men om barnet vill bli buret längre tid känns sjalen mycket bättre. En gnällig kväll när han vill bli omkringburen är den räddaren i nöden. Om man sedan värmer en vetekudde och låter den ligga på sovplatsen några minuter så vaknar han inte när han läggs ned i sängen. (annars vaknar han jämt av att det inte alls är lika varmt och mysigt längre) Jag har en moby wrap trikåsjal, finns att beställa på internet lite varstans, men märke spelar mindre roll, huvudsaken är att sjalen är lång. läs mer på www.sjalbarn.se


upp å iväg


jag undrar om förra veckan skulle sett annorlunda ut om jag klivit upp på andra sida sängen.
fru fortuna verkade iaf ha semester och planeterna stå i murphys position.
om något kunde gå fel, brännas vid, gå sönder eller missförstås så gjorde det de.

Ny vecka nya tag!
igår var vi på BVC, Nicholas vägde hela 4210gram, 37 i huvudomfång och var fortfarande 54 cm lång!
Min lilla prins är så duktig gå upp minst 300 gram i veckan, funderar om jag har grädde i tuttarna?

Nu ska vi fara iväg till åsby och köpa lite blomster med Anna-Maria

Ha en fin dag!

chokoholic

en kakaobit om dagen är bra för magen

Igår träffa vi Martina och Lille Arvid och på tunapark!
men av någon anledning så kom jag bara hem med med pojkkläder i strl 50/56, haha, men jag hittade ett par skor att älska men de fanns inte i min storlek. blir storshopping senare i höst. och jag är så duktig som vågar köra bil men Nicholas helt själv ;)

snart kommer tant amanda på besök och senare blir det lite grill i regnskenet.
imorn blir det nog en sväng till västerås och köpa lekmatta/båge och lite roliga saker som lillen kan titta på.


nu är det matningsdags! eller som minsta systeryster uttryckte sig
- Titta! Nilo suger storasyster Lindas tutte! hihi..


Lycka

Att vakna av att ens barn ligger och tittar på en med stora ögon.
När han ser att du äntligen vaknar och tittar tillbaka så spricker det lilla ansiktet upp i ett stort leende. Hela den lilla kroppen ler mot dig och du känner hur det värmer ditt hjärta.

Det är lycka



confused


Nicholas fick bada igår innan läggningsdags och sover då så gott så jag äntligen fått något så fridlyst som sömn!

Har bara varit hemma och skrotat och städat. Mor kom förbi, passa gossen en stund medans jag hooka upp med limpan o viggo på stan, köpte presenten och åkte hem och gjorde marängtårta med mjölkchokladtryffel och hallongrädde toppad med jordgubbar!

Skicka iväg karln på storhandling för imorn får jag och Nicholas middagssällskap! ska bli trevligt!

Nu blir det familjegos i storsoffan framför lilltvn, kärlek!
(och faktiskt, vi behöver inget kastrulllock på balkongen, tack för det!)

nattinatti




Ingredienser
2 färdiga marängbottnar
150g blockchoklad
1 1/4 + 3 dl vispgrädde
250g frysta tinade hallon eller 5 dl färska

Garnering
jordgubbar och hallon

Gör så här
1. Hacka chokladen fint och lägg i en bunke. Koka upp 1 1/4 dl grädde och häll över chokladen, låt stå ca 5 minuter.
2. Vispa eller mixa chokladtryffeln slät. Låt stå kallt i 3-4 timmar. Vispa 3 dl grädde lätt. Blanda försiktigt ner hallonen i grädden.
3. Häll eller bre ut chokladtryffeln i ett jämnt lager på ena marängbottnen. Fördela 2/3 av hallongrädden på chokladtryffeln. Lägg på den andra marängbottnen och fördela resten av hallongrädden i ett jämnt lager ovanpå.
4. Toppa tårtan med jordgubbar och hallon


congrats!





GRATTIS RIFAT PÅ FÖDELSEDAGEN!
och Nicholas på 1- månadsdagen;)





cause you'r a superstar?


lilla älskling ligger nybadad och sover i soffan, jag skrotar framför datorn med en kopp te.


funderade lite
ibland blir man besviken på människor så är det bara.
vad betyder principerna man har på andra gentemot en själv?



no shit sherlock


ska passa på att krypa ner i sängen medans lilla groda sover. han borde sova nån timme till innan det är matdags igen. måste ju ätas varannan timme när man har dubbelhakebuilding som största intresse;)

peace
gule gule

han växer!

BVC idag

Nicholas vägde 3940 gram och mätte 54cm. nästa vecka kanske han slår Viggos födelsevikt;)
skulle hälsat på där idag om inte min karl lala runt så mycket med bilen. jaja ses på fredag iaf!

urs jag blev nästan för trött nu. ont i brösten och händerna, känner mig nästan febrig, börja frysa som en idiot och känner mig som en reumatisk 98-åring. får krypa ner i sängen och gosa lite med min lilla son istället.

förbannad


morfar står  vi rödljusen vid konsum. det är en fyrvägskorsning. en stor fyrvägskorsning med bra sikt och rödljus för både bilister, cyklister och gående.  En pojke och hans kompis på sina cyklar får grönt vid sitt övergångsställe och börjar cykla över vägen till affären. En bil från ett annat håll ska svänga höger. Bilen saktar inte ned vid övergångsstället.

- den där bilen kommer... tänker morfar och ser hur pojken på cykeln flyger upp motorhuven. Tjejen i bilen körde på honom. på övergångsstället.

morfar springer ut, väl hos pojken känner han hur kroppen fryser till is.  det är hans barnbarn som ligger där. min bror.


Min bror är vid livet, om än vid smärta så mår han hyffsat bra. Men hurfan kan man köra på någon på ett öppet övergångsställe? en olycka är när någon kommer ut ur ett buskage mitt på en väg, när man tvärnitar för något oanat och oförutsägbart! En olycka är inte att köra på någon som vid god sikt och grönt ljus ska köra över ett övergångsställe. Det här var ren dumstridighet, korkat, idioti, ouppmärksamt och nonchalans i trafiken från föraren. Jag är så trött på folk som tror sig vara så goda förare att de kan köra över hastighetsgränser och inte vara uppmärksamma i korsningar och dylikt.. Bevisligen är det dessa som är dåliga förare eftersom de inte ens kan hålla en hastighet eller ha uppmärksamhet på sin körning, Det är de som lägger sig strax bakom bilar, utan bromsmarginal, på E18 som håller hastighetsgränsen eftersom de själva är så jävla grymma förare att de inte alls behöver köra i 100 utan lätt kan brassa på i 180. Det är de som inte saktar in på parkeringsplatser, tätbebyggda områden med barn och utanför skolor.
¨
Respektlöst säger jag.
Nästa barn kanske landar på huvudet när han flyger över bilen.
jag är så tacksam över att min kära lillebror inte gjorde det.



måndags


igår var min bästa dag.
morgonen börja med att jag hällde ut mina fiberflingor på köksgolvet. tog ut dammsugaren och hade ner allt på alla hyllor i städskåpet. dagen fortsatte i samma anda och slutligen, när jag äntligen nattat lillen och dödstrött skulle krypa ner i sängen så självklart hade jag ner ett stort glas från mitt sängbord som gick i miljontals glitterbitar över mina fötter. sweet. det är bara om man är lika cool som mig man kan orsaka så mycket kaos. men lillen sov vidare ända tills jag stängde av dammsugaren, krypit ner i sängen, släckt lampan och dragit täcket över huvudet. vi somna 12 i förmiddags.



körde bil för första gången med nicholas i baksätet idag, småläskigt. hämtade upp anna och vackraste ava och åkte till affären som var stängf. tog en sväng förbi biggan istället. köpte en bh, trosor, linne, örhängen och en massagenyckelpiga. och så beställde jag nya skor.

senare kom mamma förbi och myste lite med sin dotterson och jag tog en lång´superskön dusch.
imorn är karln ledig så då blir det familjemysa av:) det är rart! 
rifat och nicholas ska vara själva hemma ën längre stund för första gången, jag ska till sjukan, få tillbaka mina händer hade jag tänkt.



hoppas ni såg programmet om michael jackson igår. han har verkligen inte bara betytt och influerat hela välden gällande musik utan även dans. hans stil, koreografi och moves har inspirerat och kan någonstans, någongång återfinnas i alla dansstilar. det är så att michael jackson själv kan titulera sig dansstil. imorn kan en lång dokumentär med popkungen ses på kanal4



nu kom min sambo hem från jobbet så nu blir det soffmys
natti natti

kära morgon


ofta är vi inte påklädda och klara förrän vid eftermiddagen, men vad gör det:)
nicholas sitter i sin babysitter, helt förtrollad av so you think you can dance
jag ska försöka hitta födelsedagspressent till pappa rifat från oss!

och jävlar, såg ni åskan inatt?
satt och amma, kolla på blixtrar och hoppa till varje gång det small så bäbis vart förbannad för han tappa tutten

hade rart

sweet home


önskar mig ett hus. typ nu.
ca 4 rum  och stort kök. luftig planlösning och eldstad i det stora vardagsrummet som också är högt i tak för att rymma den beundrandsvärda julgranen. ett mindre rum till garderob samt stort badrum och en toa med dusch. stor altan, inglasad med stora skjutdörrar som går att öppna helt. Stor insynsskyddad lättskött trädgård med ett körsbärsträd och hallonbuske. Tvättstuga med två maskiner, torktumlare och torkskåp.
nybyggt hus, orkar inte renovera något trasigt varje år.

det är väl inte så mycket begärt?








trevlig helg


mix'n






Min käre Nicholas. så liten och ändå kan vända upp och ned på en hel värld självklart är det underbart, självklart är det tufft. kärlek, frustration, skratt och tårar allt i en härligt blandning.


idag kom vi på våran babybjörn, den var mycket omtyckt, skrotnisse somna direkt efter några timmars gnäll. igår var vi på bvc igen. det tog två timmar att komma dit, men väl där så visade det sig att lillen gått upp över 300g på en vecka och väger nu 3645g och måttar ståtliga 52 cm. sen tog det oss två timmar att komma hem. Min nya grej är att gå ner med sopor under vagnen på stan, helst  toa och blöjsopor i sådäna där genomskinliga plastpåsar. tvärvänt vid biblioteket några gånger och sprungit hem till gårdscontainern för att slänga allt. härligt, skulle inte vara ett dugg genant att gå in med bajsblöjor på lindex, absolut inte, skulle nog ta en sväng till kappahl också. i veckan så var  vi på utflykt till västerås och hälsa på Limpan & Viggo, luncha och gick lite på stan. kände mig lite smått vilsen i "storstan", nästintill nervös av så mycket folk, måste vara någon urtida bäbisvaktinstikt som gör att man blir så stressad och nojjig. kan inte gå en meter från min vagn liksom. tur att limpan är så cool.
hon är faktiskt mer värd än guld.


nu hade vi tänkt promenera ner till hm. det har vi tänkt hela dagen, vi har bara inte börjat gått än. men klockan är ju bara 18,oo så vi hinner nog ner tills imorn! och så vill jag att manda får jobb här för jag saknar henne när hon är så långt bort.
lite amandababstinens.







RSS 2.0