förbannad


morfar står  vi rödljusen vid konsum. det är en fyrvägskorsning. en stor fyrvägskorsning med bra sikt och rödljus för både bilister, cyklister och gående.  En pojke och hans kompis på sina cyklar får grönt vid sitt övergångsställe och börjar cykla över vägen till affären. En bil från ett annat håll ska svänga höger. Bilen saktar inte ned vid övergångsstället.

- den där bilen kommer... tänker morfar och ser hur pojken på cykeln flyger upp motorhuven. Tjejen i bilen körde på honom. på övergångsstället.

morfar springer ut, väl hos pojken känner han hur kroppen fryser till is.  det är hans barnbarn som ligger där. min bror.


Min bror är vid livet, om än vid smärta så mår han hyffsat bra. Men hurfan kan man köra på någon på ett öppet övergångsställe? en olycka är när någon kommer ut ur ett buskage mitt på en väg, när man tvärnitar för något oanat och oförutsägbart! En olycka är inte att köra på någon som vid god sikt och grönt ljus ska köra över ett övergångsställe. Det här var ren dumstridighet, korkat, idioti, ouppmärksamt och nonchalans i trafiken från föraren. Jag är så trött på folk som tror sig vara så goda förare att de kan köra över hastighetsgränser och inte vara uppmärksamma i korsningar och dylikt.. Bevisligen är det dessa som är dåliga förare eftersom de inte ens kan hålla en hastighet eller ha uppmärksamhet på sin körning, Det är de som lägger sig strax bakom bilar, utan bromsmarginal, på E18 som håller hastighetsgränsen eftersom de själva är så jävla grymma förare att de inte alls behöver köra i 100 utan lätt kan brassa på i 180. Det är de som inte saktar in på parkeringsplatser, tätbebyggda områden med barn och utanför skolor.
¨
Respektlöst säger jag.
Nästa barn kanske landar på huvudet när han flyger över bilen.
jag är så tacksam över att min kära lillebror inte gjorde det.



Kommentarer
Postat av: Emelie M

Oj, va bra att han klara sig!

2009-07-08 @ 09:32:32
Postat av: Linn Danielsson

Fy fan!! Vilken tur att det gick så bra!!

2009-07-08 @ 11:20:38
URL: http://linnjodanielsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

men vafan va e de för jävla bilförare,....



tur att det gick bra

2009-07-10 @ 16:57:10
URL: http://amandaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0