top ten babytalk


Sötnöt blev 10 hela månader igår!





Oh det känns just nu som om jag har så mycket att fixa innan resan, men ju mer jag kommer på att jag ska göra dessto mindre blir gjort. typ. på måndag ska vi iaf gå och fixa pass till Lillnick så är det gjort! Sluta nattamma är vårt pågående projekt just nu och det går bra men man blir trött! Med vetenskapen att han inte får nå annat käk så har han börjat dricka välling på kvällarna. Päronvälling och somna i sin egen säng kl 8 på kvällen. Inatt vakna han, fick lite välling och jag la honom brevid mig. Men nejnej han vägra somna om! Tills jag la tillbaka honom i sin säng, då somna han på 2 röda! Jaja allt kan ändras i en handvändning men just nu går det väldigt bra med nattningen.

Nicholas har ju sovit brevid mig med tutten i munnen sen han föddes typ.  5-minutersmetoden klara jag inte av och jag orka inte vagga honom i famnen/vagnen för jag var så trött själv och han blev arg när han vakna. Dessutom så kändes han så liten att sova själv i sin stora sängen på något sätt, han har ju alltid varit en väldigt "närkontakt-baby" och ville helst sova på både mamma o pappa sen han föddes. Men nu ställde jag hans säng brevid min, rulla tillbaka en del av spjälskyddet vid huvudet så han skulle se mig, la mig på min säng, blunda med huvudet mot honom och vaggade. (han har vyssan lull tossor) och första kvällen somna han efter en timme och lite gnäll... två dagar senare på 5-minuter.... och nu märker jag att han vill lägga sig i sängen efter vällingen och blundar så fort jag lägger ned honom!  skönt!!


bra.



sovmorgon. boka sol-resa. bli bjuden på lunch. köpa ny barnvagn. långpromenad med vän. hälsa på mannen. besök av vän. sovande baby. lång dusch. desperate houswifes.
bättre kunde inte dagen bli!


sov gott

 

 


fierce



lite kalas igår som var trevligt trevligt!

även om hanta just precis fortfarande är just hanta. samma gamla pimplare än
plus en ny generation äventyrare förstås.
smet lite tidigare, ni vet, skulle kunnat servera fresh mamma mu till varenda jäkel därinne så det kändes säkrast att knata hemmåt. gick på 5 röda för jag är ju gammal nu och då är det ju helt ok att ha promenadskor med sig i en påse.

Nu ska jag doppa ännu en ballerina kladdkaka i mitt kaffe.

so long!









april april





Godaste påskmiddagen hos Mams idag och Nicholas fick det största påskägget fyllt med pyjamasar och majskrokar. Själv är mitt bästa påskägg att vi äntligen gått in i april månad! Just för att det är nu det händer liksom! finally some ACTION!
nedräkningen har startat...



olika tänk



Ännu ett givande samtal
-Vetdu idag börjar påsken och vi har inte ens en lite påskris eller en liten kycklig hemma
-Men vi har ju massa kyckling på jobbet..... men en påskgris... det vet jag inte...


Så i år pyntar vi bara med kycklingfilé... kanske några grönsaksspett i fönstret också...






inside


Om man ska se det från den positiva är det ju skönt att det regnar ute när vi sitter inne och snorar, då blir man mindre rastlös och kan slappa i soffan med lite godare samvete. Shiit egentligen, vilken hets man känner att ta tillvara på de svenska fridlysta solstrålarna när de väl kikar fram, man får ju snudd p ångest av att vara inomhus en solig dag... och idag börjar påsken. Hm, jag har noll påskpynt.. -HALLÅ VART ÄR MIN PÅSKBLOMMA??
inte äger jag ett ägg heller, godis eller en en enda fjäder...



RSS 2.0