8kg kärlek


 


bird music

Birds on the Wires from Jarbas Agnelli on Vimeo.


wants


Lisa Bengtssons skapelser framkallar en stark vill ha känsla.
love it









lisabengtsson.se


dance and smiles


tack för en trevlig kväll igår flickor o pojkar!


gokväll


Haft en mysdag, Nicholas har hängit gäng med Nemo o Benji  medans jag åt en tredjedels kladdkaka. Senare gick vi ned på stan, kolla på alla marshaller på torget och min guldklimp fick en jättefin present av sina spanska Ladies. Nu har vi nyss utövat lite av den babymassage som vi lärde oss i onsdags på kursen och ätit gröt. Nicholas gillar verkligen gröt men verkligen inte potatis. eller morot. (läs; han fick en tesked i munnen, kort därefter hade hans mamma orange sörja i hela ansiktet och lillstackarn hade kväljningar i en kvart.) Imorn är det kalas!

sov sött


vouge nov 2009 - fur play




   

   

   
(klickbara miniatyrer)


freestyle it








EMINEM MOS DEF BLACK THOUGHT FREESTYLE CYPHER (MARSHAL GOES IN)

Legokök









Simon Pillard och Philippe Rosetti, båda från paris, spenderade en vecka med att täcka en köks-ö från IKEA med 2o.ooo legobitar! Kul! Spana också in den mycket snygga lampfoten av lego.


kvällning


Lillen har ätit en hel tallrik gröt, badats, tuttats och tillsist somnat. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan bestämma mig för om jag ska måla min pall eller sätta igång med min virkning? Blir nog det sistnämnda, har varit och köpt en virknål, lite garner och rotat fram mina överblivna trådstumpar från föregående projekt!
Ska vi se hur det går då!





little sunshine


Äntligen! efter vad som kännts som en evighet av gråa dagar kikar solen fram.
Min lille prins ligger och myser i famnen och strax ska vi ta en promenad.

Ska gå och köpa mig lite nya garner, har nämligen bestämt mig för att lära mig virka! Mormorsrutor ska det bli som i slutänden förhoppningsvis blir någon form av pläd! Hittade en bra blogg med enkla beskrivningar om hur man gör just  mormorsrutor.


pyssellektion nr 1

 

  • Gråt inte över spilld färg, skyll dig själv att du inte satte på dig förklädet.







lifestyle


Ja mammalivet är livet!

och amningshjärna. vakna imorse och var säker på att det var tisdag så vi missa babymassagen. typiskt.
nu ska jag kolla film, vika tvätt och måla mina ramar.


pst! En gigantisk portion kärlek till alla ni, gamla vänner, nya vänner och underbara familjemedlemmar. alla ni inspirerande, glada, tillitsfulla, snälla, varma, härliga, ärliga, ödmjuka och unika människor!
Jag är faktiskt fantastiskt lycklig över att ni finns.


lördagsmys


Idag har vi varit på Idas dop Nicholas och jag. Många fina sånger och god smörgåstårta. Ida sov sött genom hela dopet medans Nilo som borde sova höll sig vaken från morgonkvisten till fem på eftermiddagen.


 

 

och grattis Nicholas som nu är 4 hela månader!

Morgonglad pojke som väcker mamma & pappa med ett nytt läte varje dag!  fredagen till ära hade han uppfunnit sitt glada gälla och mycket höga skrik. de är så härliga de små liven:)




höst


härlig höstpromenad ute hos familjen Alm i bodatorp




Nicholas i sin höst/vinteroverall



idag


har inte riktigt varit min dag. men jag träna faktiskt med sara imorse och har faktiskt en man som älskar mig och en fantastiskt söt bäbis! och äntligen är denna dag slut så nu ska jag jag slänga mig i bingen!

först lite bvc news! min härliga buddha mäter hela 63,5 cm och väger 7545 gram

  7½ kg kärlek provsitter barnstol för första gången!
     

 


godnatt min skatt


Nu är ögonlocken tunga, borde lagt mig för en timme sen. Har lovat Sara att vara på gymmet kl o8.oo också, gääsp säger jag. Men jag var faktiskt där 9 imorse, riktigt skönt. Sen glömde jag bort Erika lite och fick stressa som vanligt, jag är så snurrig ibland men det blev en trevlig liten utflykt ändå! Och Nicholas satt i en matstol för första gången! Bara en väldigt kort stund medans jag kasta i mig maten, men han sitter ju nästan själv redan :) Hemma tog vi en tupplur sen har vi bara myst hemma, busat, badat och gosat och kollat på säsongspremiären av desperate houswifes, äntligen!

Imorn är det spännande BVC besök också! är så nyfiken på hur mycket Lilleman har vuxit! Nu har knubbit dragits ut lite och han har skjutit iväg på längden också. Beställt åkpåsen till vagnen, får den i slutet av månaden så då blir det väl till att byta till sittdelen eftersom han snart växer ut liggkorgen. Kära barn vad du växer fort!
Ska ladda kamerabatteriet och hitta usb kabeln till mobilen så jag kan lägga in lite bilder!

Nej nu är det sängen... efter att jag bytt pyjamas igen, den första kräktes ned och nu upptäckte jag att det glömdes lägga i amningsinlägg. ssccchhhnyggt! varför är jag så snurrig?


några rader


Oj var ett tag sedan jag bloggade nu (och läste bloggar) men dagarna bara flyger iväg! Det är fika, träning, babyträffar, göra-om-hemma-projekt, födelsedagar, shoppingturer, luncher, mera fika, babysim, öppna förskola, babysång, ett-år-som-förlovade-middag, familjemys, vagnpromenader osv osv. 

Nicholas växer så det knakar och börjar växa i strl 68! Våran alldeles underbara lilla buddha! Efter allt ammningsstrul så sa det en dag *poff*, mjölkbaren expanderade och Lilleman blev mätt och belåten efter varje måltid igen. skönt

Ikväll är jag själv hemma, Nilo sover och Rifat jobbar, ska strax göra mig lite varma mackor med champinjonstuvning ( någon som känner igen sig? ;) och kolla på körslaget. Imorn är det shopping, babysim, hemmafixing, och fika på kartan!

Trevlig kväll!




RSS 2.0