älskade barn



Oh det svider i mitt mammahjärta att se min lilla groda så dålig. Han vakna mitt i natten och börja yra, höll ett helt tal halvt sovandes. Febern hade skjutit i höjden, badda med en fuktig handuk, ge alvedon och han somna om på mitt bröst. Lilla hjärtat!


lilla tandtroll



Tycker så synd om min kille som blir så dålig varje gång det kommer nya tänder. Nu är det nr 5 & 6 på uppgång, de kommer ju parvis och första gången de sprack igenom blev han dunderförkyld, andra gången magsjuk och denna gång lite snuvig och sen nu ikväll fick han feber för andra gången i sitt 9½ månaders långa liv. Stackars lilla hjärtat.


Annars börja dagen trevligt med en mamma Martina o baby Arvid på besök över en smulpaj och bus! Efteråt mötte vi upp Riffe och åkte till v-ås och shoppa loss lite ytterkläder till våran älskade son, (hmm.. jaa, egentligen så är det väl fortfarande JAG som behöver en vårjacka...) för det måste finnas någon hypnotisör i barnbutiker som gör att det blir så mycket roligare att handla kläder åt små människor! Vi lyxade iaf till det med en äkta italiensk mozarellapizza innan vi styrde audin hem igen. Mor & Jan kom över en sväng på halv 8 hos mig och nu ligger Lilleman och sover i sin säng och jag har ägnat mig åt (k)räkningar.

Gårdagen var också trevlig med en spontan-promenad-följt-av-kaffe-och-chokladboll med trevliga jäntor o babys. För faktiskt som mammaledig fikar man jättemycket! Men nu kan jag också skryta med att mina ben gör jätteont... verkligen jätteont nu, för en annan var ju ut och
j o g g a igår! yepp yepp.. i rosa toppluva, det ni!

Hörde jag att vi ska springa ett lopp i maj kanske?? =)
vi börjar få ihop ett lag men behöver några till, hojta till om du vill vara med!


sov gött!



Glad Lillnick i sina sunbrills!


Pst! nu finns det lite nya roliga bilder på Nicholas bildblogg!
 (funderat på bilddagboken, var är det? är det något bättre?)


gnällskräll?





och ärligt nu skulle ni klara av 21 gnällfriadagar?
minska-vardags-gnället

iden går ut på att ha ett armband på ena armen för att påminna om att man ska slopa vardagsgnället, typ "usch vilket tråkigt väder, man blir så trött" "usch vad varmt det är, man blir så trött" "usch vad kallt det är, man blir så trött" "usch vad det regnar, man blir så trött" osv osv. och om man ändå råkar säga något nedlåtande om vädret, jobbet eller nåt annat så får man flytta armbandet till andra armen och börja om på dag1. ja ni kanske hajjar?
så försök se de vackra rosorna vid stenmuren istället för klottret liksom...




earh hour



okej jag erkänner! jag stängde inte av datorn (och... inte tv:n heller..) men alla lampor släcktes absolut! Och nu ligger earthens vackraste och goaste lilla Koko och sover, jag käkar vaniljyoughurt med hallon och halvglor på körslaget omringad av en miljon värmeljus. gos!

Dopet var fint! Precis lagom långt och Vanessa (och hennes storasyster Nellie förstås) var helt underbart söta! Och smörgåstårtan, det där är vad jag kallar en äkta smörgåstårta, så jävla god var den! (såklart är din minst lika god mams!)

Måste göra klart min Svenska C uppgift imorn, det är lite trögt att komma igång men när pennan väl når pappret så flyter det på, lite ringrostig i skrivartänket men det släpper nog. Bloggskrivande, sms o facebook har ju inte direkt bra inflytande på skriv-korrekt-svenska-språket. lr?

Imorn önskar jag mig också en shoppingtur, eller mest att bara gå omkring och strosa och titta o känna på saker =) DET är terapi



tjingeling

sweets

 

Supertrevlig kväll igår!

Började med mat på Hörnet (även om jag erkänner att jag är lite skeptisk till buffé + dryck för 49:- vad är det för roadkill man blir serverad egentligen?) en bärsa och trevligt sällskap! Fortsatte senare till Ögir för att se Kalle Kristiansson. Ja det är ju han från Idol, jag som trodde att jag tackat ja till någon skäggig vissångare. Men skenet (eller namnet) kan bedra, och det var faktiskt min mor som kom med avslöjandet om att jag skulle gå på en konsert med idol 2:an. Om han var bra? Jovars helt okej, hade förväntat mig lite mer rock och lite mindre långdragen halvskrovlig blues bara, men så är ju ögir som en spelning mitt i vardagsrummet och i gott sällskap blir ju allt trevligt även om jag smet lite tidigare.

Nu ska vi fixa iordning oss och gå till Kyrkan på dop! Lilla söta Vanessa som ska döpas och jag hoppas min son denna dag inte roar sig med sin nyuppfunna lek han upptäckte kyrkor och  trapphus, nämligen EKO

Ha en helskön lördag!


reguim for a dream soundtrack remix




godmorning






adidas original - "the street where the originality lives"

 

adidas originals senaste video av spring/summer 2010 Neighborhood campaign, kallad “The Street Where Originality Lives”. Du ser  Snoop Dogg, Oasis, Agyness Deyn, Jeremy Scott, David Beckham, Ciara, DJ Neil Armstrong och andra kändisar medverka i reklamfilmen.

enjoy the energy


this is!


så vart är det vi ska flytta då?


*trumvirvel*




Jo nämligen 2 hus bort! =D

efter att tackat nej till tunadalsgatan, nygatan, sveavägen och blivit besvikan över att inte fått fågelvägen och fjärilsgatan så tackade vi ja till denna hörnlägenhet med balkong mittemot gamla lampantikaffären. Vi byter ut våran 3:a 65 kmv till en på 86 och får en dubbelt så stor balkong (perfekt att pimpa upp till en vinpimplarballe på sommarkvällarna;) Känns superbra faktiskt. Inflyttning sker i maj så det blir ju perfekt till min lilla killes 1-års kalas:D


Nu blire familjebad i arboga!
kram på er
//


oh yes


vi fick lägenheten!  fantastiskt! första våning, tvätt/diskmaskin, stor balkong, stora luftiga rum (speciellt om man jämför med där vi bor nu!)

myspys!

//

tummar och tår



lägenheten vi kika på idag var superfin, precis det vi letat efter. 
nu får vi bara hoppas att vi får den, besked på torsdag. hoppas hoppas hoppas




barntapeter och väggdekorationer



1.Ocean Stripe Grey 296:- bygghemma. 2. Ebba vit - Sandberg 725:- tapetorama  3. Milton marin - Sandberg 610:- tapetorama 4.Claudia tapet rosa 769:- designonline. 5. Polka Dot Pink - Jane Churchill 635:- tapetorama 6. Atrium fjäril rosa 99:- rusta 7. Pooh sweet and smallish too 296:- byggemma 8. Nova - Sandberg 610:- tapetorama 9. bw859462 695:- björklung&wingqvist




Tapetbårder Mickey classic  och Rabbit  269:- bygghemma.  Maxistickers Bambi 386:- bygghemma.  Fototapet safari 249:- rusta.  Breda golbårder - Lisa Rosa och Timo blå 725:- tapetorama.  Clouds X-Large 549:- inreda


p som i




ny p- plats idag!
härligt härligt! och nu har vi tackat nej till ännu en lägenhet, ångrar mig och ångrar mig igen, suck. men vi ska kolla en annan som ligger på första våning imorn. 


lady gaga feat beyonce - telephone



 

"if you kill a cow you have to make a hamburger"
Lady gaga feat Beyonce and Tyrese Gibson. Directed by Jonas Åkerlund


lovely little messmaker







ferm living




I år har Ferm Living bevisat att de har mer att erbjuda våra hem än ambitiösa väggdekaler och galna tapeter!
Rätt mysiga och snygga grejer även om de kanske ändå kostar mer än de smakar.




for our earth







Earth hour 27 mars, släck ner alla lampor och stäng av alla maskiner en timme för klimatet, 2o.3o



love petrol


Taklampa

 

Grymt snygga taklampan Pikant från mio.
Finns i förutom petrolblå även i färgerna röd, oliv och klar glas


ny


skön helg utan större ansträgningar. njutit av det fina vädret, dansat galet med småsystrar, ätit gott, shoppat lite och busat i massor! Helgen började dessutom med ett besök hos evelin  på slingan vid torget och vi ljusade upp mitt mörkbruna hår till ljusbrunt!



på greko





Kom och njut av en god öl eller drink och skön musik på
Greken Souvlaki & Bar


erbjudandet gäller onsdag - fredag efter kl. 14.oo och hela lördagen!!
 (observera avhämtning "två för en" endast gäller ons & tor)

se större annonsbild HÄR




9 månader!

 

Tänk att Lillbus blir 9 hela månader idag!

Att man kan älska någon så mycket, helt otroligt, helt obeskrivbart

men helt fantastiskt!

 




en liten skönhet


Panasonic Lumix G2

Panasonic släpper i maj Lumix G2 som är utrustad med vinklingsbar touchscreen display, 12.1 megapixel, filmning i HD-kvalité och mycket mer. Kameran kommer finnas i, förutom svart även blå och röd.

 Panasonic Lumix G2

noa noa miniature


Noa Noa miniature spring 2010
fantastiskt sött!!

    

    

    


happy wife - happy life!



amigurumi!


Lär dig virka supersöta amigurumi


Lär dig virka supersöta amiguru av Anne Obaachan

Amigurumi är små uppstoppade virkade filurer, ett fenomen som vuxit fram i Japan sedan 50-talet. I boken får du tydliga steg-för-steg beskrivningar på 15 söta figurer, bl.a. en butter liten mohairbjörn, en sömnig katt, ett par pingviner och en uppnosig katt. Du får också hjälp att designa dina egna supersöta amigurumis i bästa Hello Kittystil.
Finns att köpa på adlibris för 118 kr.


cheap mondau


Måndag igen, denna helg gick ruskigt fort och har spenderats mycket utomhus promenerande i detta gudomliga solsken! Hälsat på Therese och hennes söttöser i nya lägenheten, haft Erika o hennes lilltjej här på fredagsgos och sedan spanat in deras nya fina hus och sen har ju äntligen Amanda kommit hem! Brun, välmanikyrerad o snygg var hon såklart och  med sig hade hon finfina presenter till mig o Nicholas! :)

Idag var det BVC, Nilo är en härlig o pratglad kille! Denna månad hade han bara gått upp 120 gram så kurvan börjar dala. Och nu ska vi sluta amma dagtid totalt sen tar vi kvällsmålet o nattmålet och då får jag väl sova med polotröja eller nå.

Ha en trevlig dag!!
//

lady gaga dollar vs cookie


George Washington goes Gaga
and Gaga goes Cookie!

lady gaga cookies black crown Lady Gagas Better Half lady gaga cookies red lace mtv awards 1 Lady Gagas Better Half

lady gaga cookies kermit the frog coat 1 Lady Gagas Better Half lady gaga cookies white crown outfit Lady Gagas Better Half

lady gaga hooded bodysuit 1 Lady Gagas Better Half


songs: ohia lioness


kseniya simonova



Fantastiska Kseniya Simonova, som gör magiska saker med sand ,vann Ukrainas version av America´s got talent ( eller Ukraine´s got talent då). Här tolkar hon Tysklands ockupation av Ukraina under andra världskriget. Titta, njut och grips av hennes annorlunda och unika talang.



little studio

 















Jag är ett stort fan av posters och dessa lekfulla favoriter från nyöppnade LittleStudio är charmigt busiga och samtidigt smakfullt stilrena. Gillart!


nike "human chain"

Human Chain from NikeSportswear on Vimeo.


kurbits and pins





Härligaste tavlan av pins från engelska butiken Rockett St George och charmkultiga kurbitsmålad elgitarr, målad av Gunilla Linberg och skateboards designade av Mattias Norström. Kulturskatter på nutida ting och vill du pimpa din egen vägg med modern kurbits kan du köpa Crocodile Kurbits Kiss av Hanna Werning.






via: inredningsbloggen

mamma?


Jag har lyckats blivit förkyld. Fuck. Jag som aldrig blir sjuk.
Gick iallifalli med Lilleman i barnvagnen till hemköp för ett inköp av strepsils, en sorts receptfri halstablett mot ontet i halsen, inget konstigt alls.  Grejen är bara att jag blev nekad, för det är ju 18-års åldersgräns...




boys boys



 




1. Munkjacka med tåg // H&M  2. t-shirt Lukas tee // Hummel 3. Linne Rizzo bear white  //Rockefella 4. Jeans shorts // Nova star 5. Mössor med tryck // 5th&Franklin



RSS 2.0