Adidas fall/winter 2009



Adidas Originals by Originals Fall/Winter 2009 Jeremy Scott Collection.
Video Produced by Nabil Elderkin
Song: Esau Mwamwaya f. MIA & Santigold, “Get It Up”
Enjoy!

 


en måndag

 

dagen har bestått av spontan långfika med Emma & Nemo, smurfpyjamasköp, snabbshopping, matlagning, städning, tedrickande och tvättning. Min käraste sprang ner för att fixa växel och göra kassan, varit hemma sen efter lunch och jag skulle egentligen boxercisat ikväll, om jag inte tuppat av i soffan en sväng, får bli en sväng till gymmet imorn istället! (köpte ju en vågjävel förra veckan...dah!)
Nu soffgos och CSI NY!

puss på er





 


morrn!

kollar på nyhtsmorgon och sippar på ännu en smoothie, smet upp tidigt imorse och tog en lång dusch, trodde aldrig det skulle kännas så lyxigt att dusha längre än 6 minuter. Nicholas somna nyss om. i ännu en för liten body. typiskt. Vi ska gå om en liten stund och dumt att krångla och byta, brukar inte vara populärt och risken finns att min vagn kommer låta som en mindre ambulans på vägen då. Förra veckan satt den ju bra, men 3/4 ärm är är väl inte helt fel?

bingetajm


slökollar på halvtaskig svensk gangsterfilm, strax borsta gaddarna och krypa ned i kojan, läsa nya skvallerblaskan och förhoppningsvis vakna utvilad. Måste upp tidigt imorn, vi ska vara på barnmottagningen på morgonen/förmiddagen. Köpa nya pyjamaser till lillklimp måste jag också, nästan alla är för korta i armar och ben nu, utom stålmannendräkten men den lyckas han kräka ned så fort han får på sig av någon anledning. Han fick förresten en present idag, en superfin tröja från P.O.P av Amanda.
tack o tack!





"Somliga är oroliga hur det går med Västbanken, men inte jag för jag har mina pengar hos Nordea"


smooth


Släppte allt vad hushållssysslor heter idag och knata hem till min kära mor istället, drack kaffe, käka frukt och kolla film. The wrestler. Tragisk, sorglig och rätt usel film om en tragisk wrestlingbrottares sorgliga och usla liv. Nu är vi hemma igen, lillpyre har pyjamas och jag har intagit min klassiska soffställning och sippar på en smoothie (bra mycket roligare än en morot!)





sänghimmel



Förresten så har jag fått upp Grodans sänghimmel, blev riktigt mysigt!
Denna kommer från barnparadiset och finns förutom i vitt också i rosa och blå.







För sänghimmel för vuxensäng kika här
även IKEA har en enkel sänghimmel för både barn och vuxna.


fight the power

 

Idag är jag trött, somna för sent, sov för oroligt och vakna för tidigt. Lilleman ville inte ligga kvar i sängen, men såklart ligga och gossova på amningskudden. Spenderade en trevlig kväll hos Martina & Arvid igår ute på landet! Körde hem genom skogen mitt i natten sen, lite småläskigt sådär... Mest rädd för älgar och vildsvin och man har blivit mycket nojjigare nu när man har Nicholas i bilen.

jaja, tänkte komma ut på en powerwalk om en stund  sen försöka mig på en powernap följt av en powershower, riktigt powra upp mig med andra ord!



big size


Fick ett överaskningsmess av sambon nyss där han berätta att han beställt en ny tv. En 42" LCD tv. WHOHO! Den kommer på måndag och på tisdag ska han åka och köpa tv - bänken vi inte fick in i bilen sist. Äntligen Bye Bye miniatyr tv och tv-bänk anno 2005 säger jag! :)

house of art


styla om hemma? här har ni lite inspiration för kommande renoveringar
kladd eller konst?




      

           

Modern graffiti kan definieras som spraykonst och Tags-Throwups-Pieces
(En tag är en mindre, enfärgad, kalligrafisk utformad spraysignatur, en throw-up är en något större sådan bestående av en ytterkonturlinje och med högst två färger, en piece (förkortning av masterpiece) är en fullt utvecklad graffitimålning i stort format, vanligen med en bokstavsbild i wildstyle  i centrum, flankerad av tecknade figurer, med bakgrund och signatur, systematiskt utförd i flera lager av olika färger, gärna också med en så kallad outline runt bokstavsbilden)

Till Sverige kom spraykonsten runt 1984, bland annat genom filmerna Style Wars och Wildstyle. Boken Subway Art och utställningen "New York Graffiti" på Louisiana i Danmark samma år bidrog också. Det riktiga genomslaget för den svenska graffitiscenen inträffade då filmen Stockholmsnatt  visades för första gången på biograferna. I filmen medverkade Ziggy, Disey och Merley, tre av de första graffitimålarna i Sverige, samt breakdansgruppen Bezerk.

källa


lördagsgöra


Gick upp hela familjen tillsammans idag , sedan kom Amanda och vi gick ner på stan en sväng, var visst barnens dag idag (läs: linda går i sunkmjukis i hopp om att det är folktomt men upptäcker mindre folkfest) och sen körde vi kartongjävlar. Efter det var det raka vägen hem till spisen innan jag skällde ut någon med mitt underbara hungerhumör, tack o lov för frysmat! ner i pannan och sköt dig själv liksom, helt fantastiskt! Satt och beundra min son som koncentrerat försökte få tag på den gröna skallran i babygymet, käka, amma och nu sitter jag här med en kopp brunt och en skål av Sias otroligt goda blåbärssorbet!





lilla älskling






Min lilla prins upptäcker sina färgglada strumpor, hur söt får man vara egentligen?





och jag vet inte vad jag har gjort, Nicholas har somnat och jag börja pilla med stilmallskoderna här....  fick iallifalli bort den lila bakrunden, rosa rutor och gula text jag råka få till. och nu orkar jag inte mer, det får vara som det är tills nästa "nicholas-somnar-tidigt-kväll" godnatt på er


toys




Såg dessa supersöta babyskallror i tyg hos Syster Lycklig, där det också finns massa annat mysigt för både små och stora:-)  klicka här för att komma till Syster Lyckligs hemsida


home


Hade tänkt åka ut till Martina och Arvid ikväll men vi tar det imorn istället. Jag och Nicholas gick hem och dansa discodans till p3:s toner och nu hamna vi på sofflocket. Chokladsugen är jag! jätte jätte sugen och jag vet att det ligger en 100 grams mörk choklad i skafferiet, men icke. Ska se om det är just chokladen Nicholas får ont i magen av så då kan man inte ens "fuska lite"  Tog en morot istället och oj vad roligt det är! ha ha ha liksom, här sitter jag och äter en morot fast jag egentligen är sugen på choklad....



Moroten är den mest kända av rotfrukterna och är mycket gammal som kulturväxt. Den härstammar troligen från Medelhavsländerna där den odlats sedan 1000-talet. Till Norden kom moroten först på 1700-talet.

Det finns tre huvudformer av morötter, cylindriska, koniska och runda
Morötter är vanligen orangefärgade, även om vita, gula, röda, blå och lila varianter också förekommer

100 g morot innehåller 39,9 kcal, 6 mg C-vitamin och 0,6 mg järn samt rikligt med A-vitamin.

healtyshots


om 2½ timme ska jag och rifat få en varsin spruta i armen, lite läskigt är det..

shop

shoppade nya träningskläder idag, ett par löparbrallor och ett linne, men imorn ska jag gå ner och shoppsa de otroligt sköna brallorna från rönnish också. älskar tränings och danskläder! boxningshandskar var slut (herrn sa att han hade sålt ovanligt många.. otippat?..nej)  så det får jag köpa på onsdag.
 
Vill ha en ny bärsele,  en babybjörn active med ryggplatta som ska vara mycket mer skonsammare mot ryggen.
Och så vart jag kär i en jeansjacka från jc, såklart.


familyblog


eftersom vi är en flernationell familj där vissa av familjemedlemmarna inte ses så ofta och många vill följa vår sons framsteg så finns nu en familjeblog där både jag och rifat skriver skriver på engelska, svenska och turkiska. 
www.ateson.blogg.se

now we have a familyblog written on english/turkish,
www.ateson.blogg.se

klocka?


ibland önskar jag att dagarna hade fler timmar!


lite fika kanske?


Gårdagen började med promenad i spöregnet till BVC, lillgrodans viktkurva har nu börjat jämna ut sig iställt för att gå käpprätt upp. (tack o lov) Sedan hälsa vi på pappa Riffe på jobbet, käka lite lamm med sallad till lunch, handla och knata hem. Diska o plocka lite och sedan kom Emma och Nemo på besök. Trevligt trevligt! snackis och fika. Nicholas börjar komma ikapp Nemo i växten nu och kul att se de börjar upptäcka varandra, så söta. Senare kom Mormor Carina, Sussie och Jennie & Maximilian! Mera snackis och fika. Så stor han har blivit Maxen! men fortfarande lika söt såklart, riktig charmknutte! Nicholas fick jättetuffa jeans och matchande tröja i present, kommer bli höstfina killen i de paltorna! Kvällen avslutades med boxercise och denna gång var det en manlig tränare, jag trodde jag skulle avlida, kräkas, skaka sönder, dränkas i mitt egna svett, fyfan vad jobbigt det var! Alla muskler brann men jälvar vad bra det kändes efteråt!

nu har Lilleman precis badat och har däckat i sängen , jag har betalat räkningar. Ska väl fortsätta med påklädning och sedan ner på staden för lite ärenden. Bl.a. lösa ut mina "kvitton" eftrsom snurrjag och snurrpojkvän betalade samma räkningar två gången förra månaden (!) 



Framtidens Ljungberg och Zlatan!?


Maximilian fashineras av att hittat någon som är mindre


Lullaby











samma skor och samma musik
jenna kommer alltid vara  chokladen i puckoflaskan!



markör


Idag har vi shoppsat ett nytt soffbord. soffbordet MARKÖR som det så fint hette. och fint blev det. övriga möbler får Karln åka och handla själv, blir trångt med bäbis i bilen. Men snart kommer vardagsrummet vara totalmys!

Nu är Rifat och hämtar en sänghimmel och sen blir det kvällste!

ciao!


uff


varför?
dunka mig i ryggen och säg att allt ordnar sig tillslut.




Godaste


Senaste nummret av life tidningen hade med en av mina älksklingsfrukostar
supergod och nyttig crunch med bär och frukt!

1dl fiberberikade havregryn
1 msk smör
1 msk honung

Favorit Youghurt och Hallon & Banan eller andra valfria bär.

Rosta Havrgrynen i en torr het panna, rör hela tiden så de inte bränns vid. När de fått lite fin färg så tillsätt smör och honung och rör om. häll upp i en skål och låt svalna. Servera med youghurt och bär/frukt och ett stort glas apelsinjuice!

Ha en bra dag!

pacman

 FOTOGRAF PATRICK RUNTE



box

hell yeah!

idag var första boxercise träningen. jobbigt men kul!
helgen har bestått av grillning, promenader och pyssel..ett åsby besök har hunnits med också, ett av mina favoritställen, så mysigt! Imorn ska jag kika på tapeter till vardagsrummet, just nu är det vitt och även om vit är en favoritfärg vanliga fall så måste vit tapet falla under kategorin ovanliga fall. kan vara fint hemma hos andra men inte hos mig.

nu försöker jag få lilleman att somna så jag själv får dunsa i säng.

ses


ingen piggelin

trött idag, så kan det va ibland.
Gick upp tidigt och tog en långpromenad med Erika & Ida, hoppads på att få sova lite middag sen men min lilla älskling var inte direkt någon solstråle på eftermiddan. så ledsen  Lilleman idag, jobbigt när man känner sig otillräcklig men nu verkar han somnat på bröstet mitt. Igår kom Martina & Arvid på besök och senare tog vi en sväng på stan och på kvällen kom hela familjen olsson/isaksson på besök och lekte med Nicholas medans jag tvätta.

Nu ligger vi o kollar på simpson, ska se om lillparvel fortsätter sova om jag lägger ner honom så jag kan sy lite. annars blir det en helsoffkväll =)

gokväll!


Gos




Nicholas fick en ny snuttis idag och det är nästan så att jag vill sitta och gosa med den för att den är så mjuk! kaninen han tyckte om att hålla i gick ju inte att tvätta för den har ju en speldosa i magen och bebisar dreglar. och kräks. Diinglisarna är nog de mjukaste gosarna som finns, speldosor, tofflor, mjukdjur, vagnleksak, napphållare, snuttfilt mm mm.  som tama eller vilda djur, ursöta allihop!

http://www.teddykompaniet.se

vackert väder


Vi har det inte riktigt som alla andra, men vi har det jävligt bra ändå.

igår så var det tisdagsmys, ramla baklänges men karln gick inte ner till jobbet alls. Rifat och Nicholas hade en riktig heldag medans jag tränade, stekte pannkakor, styla om köket, sydde gardiner, shoppa en tisha osv. Avslutningsvis gick mina grabbar till affären och kom hem med prylar för att tillverka sin egna pizza. Fenomenalt gott! Bumsa i säng tidigt och inatt sov Lilleman från 23,oo till o6,oo! somna om vid 7 och sov t ill 10,oo. I just love it!

Nu är det promenadtajm.
so long rockers!

 

Nightdresses






Freja Beha av Javier Vallhonrat för Vouge UK sept-09

med olika material och murriga metallics, smyckad till en mänsklig påfågel. more is more, du kan aldrig äga för lite smycken. men halvtacky tisha och aftonhalsband  med älsklingskofta/kavaj kan bli så cool. kontraster rules. oftast. men jag gillar Frejas tatuering!


Wants Emmy!





Om du sitter i emmyjuryn och inte vt vilken du ska rösta på i kategorin bästa kommediserie så vet du nu vilka du gör säkrast i att lägga din röst på.

Kängurumamma




gå och handla, dammsuga, laga mat, dansa, diska, promenera osv osv
Varför egentligen, har inte vi människor en bäbispung på magen för?


45 nano case


                                   



45 Nano Cases for 4th generation iPod Nano.
Designad av Contexture Design, en kreativ duo med sin bas i Vancover, Canada. Det är vanliga kasettband som byggts om för att passa din 4th generation iPod Nano.  "45 Nano Cases are made from reclaimed cassette tapes, gutted, routered and rebuilt to fit your 4th generation iPod nano."   Du hittar dem här: http://www.contexture.ca/

Monday


Vakna i skaplig tid idag! men somna såklart om och fick stressa iväg som vanligt.
Hade återträff med föräldrargruppen och alla pojkar är så söta och växer så det knakar!
Efteråt gick vi alla och åt lunch på greken och sedan satt några av oss mammor kvar och babbla och hux flux hade nästan hela dagen gått, men trevligt var det! Nu ska jag ta en svängom med fru dammsug och herr mopp, plocka lite, vika & stryka lite och sedan är det bara slapp off som gäller!


// Grodans mamma


min älsklingsknubbo!


söndagsafton


Var mer folk än förväntat på himlabacken och hög mysfaktor tycker jag med barn som sprang runt, gummor som sjöng och duktiga artister. Nu har jag och Nicholas duschat och badat och fått pyjamas på oss. Börjar någon söndaggsfilm på tv nu med chaterine zeta jones och george clooney på trean och om en stund kommer min karl hem med mat. gos.

Radioheads nya singel



Radiohead - my twisted words släpptes idag

Min personliga favorit med radiohead är pyramide song. och kommer troligtvis alltid att vara

Kayne West cover

Om 2008 var Timbalands är 2009 Kayne West.
Den färgsprakande musikprinsen är hetare än någonsin och nu har Fray släppt en cover på Kaynes Heartless



Thriller fashion





                  

"Thriller Fashion" med Agyness Deyn fotograferad av Terry Richardson för Harper's baazar sep-09



det är ingen lek

att tvätta i källartvättstuga med en 2 månaders bäbis. tack du som uppfann hissen!
peace

Madonna vs Lady Gaga vs Pittbull

 

This is hot!!

Robin Skouteris har smashat ihop våra två popdrottningar med Pitbull!
resultatet - You Know I Want Love Celebration är helt klat rumpskakarbart!

morning sweetheart


Karln gick upp och gjorde toast och kaffe idag, härligt.
nu har vi precis gjort oss iordning, Nicholas har somnat i vagnen och jag ska snöra på mig gympadojjorna och ge mig ut på en powerwalk med Erika och Ida. Om vädret tilllåter kanske det blir Himlabacken i eftermiddag: http://www.magazin24.se/nojesnytt/2009/08/14/stam-upp-i-himlabacken. allsång med Sonja och Sanna. mysigt även om jag själv absolut inte sjunger.




förstår inte varför  "solig fredag" inläggt skrivet i maj publicera sig igen. wierdo.

goodnight




Ida strax 7 v och Nicholas 9 ½ v ligger och myser i soffan.
Mamma Erika bjöd på en kopp kvällste och visning av den numera
mycket fina och snart färdiga lägenheten. Nu har lillen somnat för natten, 
 jag & min man äter smågodis, myser och kollar fotboll. nattinatti.

a real flash mob


Gröna lund 13 augusti

Kate Moss


Kate Moss for cavalli


 



W september - Kate in prada by mert & marcus


 

still got it?

wild things


älskling, sötnos & lilla grodan




NIcholas i full action

kika in på nya www.barnlycka.se som har fina öppningserbjudanden, bl.a. badrock och härlig kabelstickad filt från lundmyr of sweden. på www.dunderbutiken.se kan du också göra fynd på både barnkläder och leksaker. myspys för din lilla million dollar baby



minisemester

På läkarbesöket idag blev Nicholas godkänd, en riktig mjölkbiff och viktkurvan går rätt upp:)
Igår hade vi barnvakt för första gången. Våran lilla groda spenderade kvällen hos sin rara mormor medans jag och Rifat käkade en lyxig middag ute! Kändes konstigt men även skönt att få lite timmar på tu man hand.



Tidigare i veckan var det en tripp till Julita/Vingåker, supermysig timmerstuga med egen brygga och båt. Morbror Kent, Maria och kusin Erika bjöd på grillkorv, bad, spel och myskväll. Fick jättefina kläder och Muminmobil som förtrollade Nicholas i 20 hela minuter!  Minisemestern fortsätter sedan upp till dalarna där det bjuds på mera bad, grillning, kräftskiva, fiske, myggbett och husvagnsmys! Min älskade baby skrattar hela tiden och är allmänt cool.
Svensk sommar kan visst vara underbar!


vykort





En liten varm och glad sommarhälsning till alla våra kära vänner och bekanta!
puss&kram








ooOOoo





ibland



det finns inget som inte går över


ha en trevlig lördag =)

shoenshine



www.stevemadden.com

RSS 2.0