tonfisk bör ätas med stämgaffel


morgonstund har guld i mun
piffa till det med lite nyttigare mättande scones
( är du antifiber så använd bara vetemjöl, för extra nyttiga ta endast rågmjöl och använd olja, själv tycker jag det är godast att blanda de olika mjölsorterna)

2 personer

2 dl grovt rågmjöl
2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
50 gram smör (eller ½ dl olja, t.ex olivolja)
2 dl mjölk eller filmjölk

blande torra ingredienser och fördela in smöret eller oljan.
Tillsätt mjölken och arbeta snabbt ihop till en deg.
Forma till två stora eller fyra små brödkakor.
grädda 8 - 15 min, mitt i ugnen 250 grader

Avnjutes gärna med marmelad och ost till en kopp te

för fler sconesrecept se www.scones.se





såg en intervju med U2:s Bono imorse och måste säga att jag beundrar hans engangemang för rättvisan och världsfrågor. visst hade även jag uppfattningen ett tag att han ville måla ut sig själv som vår tids "jesus", men jag måste ändå medge att världen behöver fler människor med hans brinnande intresse för att hjälpa, speciellt då de som kan. som angelina jolie uttryckte sig sig i en intrevju - vad spelar det för roll egentligen om jag tjänar 30 eller 90 miljoner? och syfta på att hon då lika gärna kunde skänka hälften av sina pengar till välgörenhet. sånt gillar vi, speciellt när vi lever i en tid där girighet är våran största fiende, se bara tanten på den enskilda banken.
intervjun med bono: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.904638



har börjat förstå spotify nu, även om varje reklamavbrott ger mig en hjärtattack. men melodifestivals-malena finns inte, för de har ju avtal med skivbolag sa någon, synd jag gillar den låten, den får mig att vilja städa. gärna med ett svart tygförkläde och en fjäderdammvippa i handen. jag och min kära sambo har pratat lite tatueringar, blir till nästa vinter kanske. motiven och texten finns i huvudet, måste bara få ut det på papper. vi kom också överens om att man ska kolla på nyheter max en gång om dagen, annars finns risk att man blir deprimerad, tycker man inte om sport så händer inte en enda rolig/positiv sak i världen. Senaste nyheterna är dock att enligt en undersökning så tycker merparten av svenskar att resemålet ska anpassas efter oss turister och inte tvärsom. det lägger oss på toppen bland de mest besvärliga resenärerna. jag tycker det är pinsamt, jag tycker de kan åka till gotland istället. åka till bangkok och klaga på trafiken. åka till egypten och tycka att landet och befolkning ska anpassa sig efter oss svenskar. det låter väldigt orart.

men ja, kanske svenska folket har blivit mer respektlöst och egoistiskt?


ta en banan och ha en bra dag
"Pengar under bordet går märkligt nog sällan till mannen på golvet"


Kommentarer
Postat av: Jenna

hejj ängsling!! =) va kul att du har en blogg! Pusss

2009-03-23 @ 11:01:23
URL: http://jennnah.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0