kapten


Hej!

Jag skulle kunna skriva att jag sovit som en prinsessa, min underbara son väckte mig med ett skratt och vi gick upp tillsammans och åt en frukost på nybakt bröd och apelsin juice. Men nej då skulle jag ljuga. I denna natt kan max 1 timmes sammanhängande sömn räknas in av totalt 3 timmar. Nicholas har feber. Det började med att dagispersonalen tyckte hans "numera läkta såryta" var rött o prickigt i måndags, vilket jag också la märke till på direkten. Ringer till akademiska i uppsala o de råder mig att kontakta en mottagning så de kan utesluta en ny infektion. Fortsätter ringa till BVC som bokar in 30 minuters läkartid på vårdcentralen på torsdagen. Natten till torsdagen får Nicholas feber, sisådär nästan 40 grader. Vi åker till läkaren som på direkten säger att Nicholas har förkylningsvirus. -Men han är helt prickig. -Han har tredagarsfeber. -Men han är bara prickig och röd på sårytan och det kliar utav bara helvete, det var därför jag ringde. Läkaren höjer på ögonbrynen och konstaterar. -Jag skriver ut kortison o mer tavegyl, det syns är på ögonen att han är förkyld. Efter knappt 6 minuter är vi ute ur läkarrummet, Jag o Rifat kolla på varandra och ingen fatta riktigt..

Nu två dagar senare, har rodnaden visserligen lagt sig, febern går upp och ned o han ligger mest o kvider, vänder o vrider sig o är allmänt orolig o ledsen. Isvatten o piggelin är det enda som duger. tur han vill dricka iaf.

Kanske var det ingen infektion, kanske är det bara nå virus som ger feber och eksem på den känsliga huden. Men jag är trött på läkare som är nonchalanta och verkar anse att man slösar ens tid de faktiskt få gånger man går dit.

Nästa vecka åker vi tillbaka till Uppsala på återbesök, det känns skönt, bättre och proffsigare personal har jag aldrig mött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0