extra allt


Måndag.

Jobb i helgen och man kan säga att kvällen inehöll precis allt en äkta arbetarnatt ska innehålla.
Fullsmackat med folk, fullpackade folk, glada folk, idiotiska folk, kalasfulla folk, kära återseenden, slutålda flaskor, slagsmål, hångel, spya, dricks, trevliga typer, otrevliga typer, sjyssta bardancemoves, krossade flaskor, paraplydrinkar, shitloads med krossat glas, bra musik, discorök, mer discorök och avslutningsvis några brandmän för att stänga av brandlarmet. Summa summarum var man hemma sisådär halv 6 på morgonkvisten, och då såg fortfarande halva resturangen lätt misshandlat ut. En kul kväll med andra ord!


Mindre kul var att Lilleman fortfarande hade hög feber idag, sisådär 40.3 så det blev ett till besök på vårdcentralen. Tur var det för det visade sig att han hade akut bronkit. Tyckte mig ana att han lätt blev anfådd och hade "ytlig" andning stundvis och ont i halsen/munnen men han hade ingen hosta trots han gått med det ett tag. Men han är en Kämpe, och gnäller inte i första taget. Stackars hjärtat, pencillinkur blir det och jag hoppas han piggnar till snabbt så vi kan provåka nya pulkan och baka pepparkakor!


Nicholas gör mig blödig, han kan få mitt hjärta att värka värre än något annat och jag skulle hellre bryta varenda ben i kroppen än att han skulle få utstå den smärta som han utstått den senaste tiden. Han får mig stark där jag annars varit svag och får mig svag när jag kanske annars brukade vara hård.  Han är mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0