everytime


"En sekund. Ett skratt eller en tår. En lycka eller en sorg. Allt kan ändras på ögonblick och mot det finns inget vaccin."

I slutet jämnar allt ut sig och vågen väger jämt, för inget varar för evigt, varken känslor eller händelser,allt är förändligt. Just nu blåser en varm bris, en väldoftande bris av skaparglädje och kärlek. Men visst blåser det ibland även hårda stormar men med tiden blir man inte bara bättre och bättre på att gardera sig utan även rida ut dem.
Vad är egentligen lycka? För mig är det att bara få vara. Höra min sons skratt, se världen en solig dag vitmålad i gnistrandre frost, ligga på golvet och sjuka 80-tals hits med någon jag tycker om, titta på stjärnor med en vän. Inga par skor, klänningar eller fancy möbler slår det.


Jag är lycklig över att hur helvetiskt mitt liv än kan tänkas vara så skulle jag aldrig någonsin önska mig att leva någon annans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0