vi ser det


Det är ju som alla vet grymt mycket snö ute. Och nu snöar det grymt mycket mer! Hur mycket snö ska det vara på hustaket innan man kan säga sig bo i en igloo? Och visst är det skönt att ha bil! Men det är bara det att man måste kämpa ute på parkeringen i nästan en halvtimme för att slippa åka omkring i en snöboll. Jag har lagt min långa sopborste i bilen nu så slipper jag klättra  upp på motorhuven för att få bort den sista snön. Grannarna har nog stått och fnissat i fönstren när jag ska ut o åka, de tror ja säkert! "Roll-on" medar tilll Nicholas vagn skulle verkligen vara the shit just nu.


Imorse vakna jag, rätt tom i huvudet men väl medveten om att jag är ett år äldre denna dag. Det är inte allste lika kul o förväntansfullt att fylla år när man fått barn, den där busiga känslan i magen är liksom borta. Sorgligt men ändå tryggt på något sätt. Jag längtar tills jag får se Nicholas förväntansfulla ögon på hans födelsedagsmorgon! Jag tror det är oslagbart! ja man lever nog verkligen genom sitt barn när man blir föräldrer.

Detta år har varit ett av de mest händelserika i mitt liv och jag vet att det inte kommer bli mindre spännande med åren. Ibland känner man en uns av ångest för att bli äldre, men mest för att åren går så fort. Men jag ser fram emot framtiden, se Nicholas växa upp, lära mig nya saker och upptäcka världen. Jag tror man måste se framtiden som en plats där man vill vara utan att ha destinationerna alltför konkreta. Ta tillvara på de möjligheterna man får, våga chansa och se nedgångarna som en del av livet. Det finns mycket spännande och fantastiskt som erbjuds oss, även om det inte är en resa till månen kanske det är en härlig utflykt i granngården.

Jag ville åka på utflykt som födelsedagspresent, till typ marieberg och bara gå och strosa, men det kanske inte är att rekomendera i denna snöstorm... vi får se vart dagen tar vägen.. nu är det efter 10 med malou, för jag är ju så jävla mammaledig.... =)

Ha en skön dag

 


Kommentarer
Postat av: Ingrid Wikström

Grattis på din födelsedag :) Kramis

2010-02-01 @ 16:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0