majs


Förvånande nog ännu en grå regnig måndag. regn regn regn. snö i afrika och solsken i arktis. härligt härligt

Arktis är runt jordens norra pol, innanför den nordliga polcirkeln. Arktis omfattar delar av Ryssland, Alaska, Kanada, Grönland, Island och Scandinavien som till stora delar är täckt av packis och drivis. I området lever ca två miljoner människor och bland ursprungsbefolkningen återfinns inuiter, aleuter och samer. Till djurlivet tillhör Isbjörn och Säl. Arktis är en kall plats och om några år väldigt blöt o slaskig eftersom klimatförändringar gör så att de gigantiska isarna smälter.


Sara & Linnéa kom förbi en stund på em. sedan tog Nicholas sig en tupplur och jag passa på att köra ett Yoga pass. skönt! Ska önska mig fler Yoga/Pilates dvds i julklapp! Nu har jag efter gröt och bad lyckats natta Lilleman. Vi kan ju alltid hoppas han sover mer än i 30 minuters intervaller inatt. 

Lillen fick smaka en majskrok. Rolig var den förutom att han verkade tycka att det smakade "sådär". Men de fastnar väldigt bra på hans kinder, panna, händer och alla andra kroppsdelar och ting runtomkring iaf. Själv tycker jag de smaka en aning popcorn och har ätit en halv påse i brist på choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0