don't dream your life, live your dream

                   
 
Grattis lillabroder som fyller 12 år idag!  
                                    



go deep

om allt går bra så åker vi till turkiet i september. om allt fortsätter att gå bra åker vi till thailand 2010. sedan så vill jag till mexico - karibiska havet och dyka cenotes. sedan vill jag bara upptäcka sisådär resten av världens hav. vissa är besatta av fotboll, vissa av att spela golf, shoppa, bli kända,  meka bilar, vara perfekta hemmafruar, skriva dikter, samla på porslinsfigurer  eller gå ut och supa skallen av sig varje helg. jag är besatt av av att upptäcka världens vatten. och ja, jag har hela livet på mig och har turen att ha en sambo som vill dela och stötta mina drömmar att upptäcka det stora blå (gröna).

Cenotes

Under Yacatáhalvön till synes solida kalkstensbergsgrund finns ett nätverk av grottor som till stor del legat under vatten i tusentals år. Med hjälp av teknik och dykutrustning har möjligheten att utforska dessa enorma vattenfyllda system öppnats. En cenote är en grotta vars tak har kolappsat och öppnat ett fönster till världen ovan mark.

 


"Namnet cenote kommer av Mayafolkets ord tzonot, som betyder brunn eller sluka. Cenoter var inte bara källor till färskvatten utan fungerade även som heliga platser där offerritualer utfördes"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0