blowing bubbels


helt fantastiskt.
till morgonkaffet efter tio denna morgon mötte malou ett par vars barn föddes i v.24!
en sådan liten krabat, men tänk vad läkare kan göra idag och han överlevde och är idag som vilken pojke som helst, ett mirakel.

the show must go on
alltid, livet går alltid vidare, vare sig du är beredd eller inte. nya vägar bereder ut sig och kan ta dig in på de allra mest outförsägbara och oväntande stigar och mål. det blir inte alltid som man tänkt sig. självklart inte, vad vore livet utan överraskningar?  kanske inte alla överaskningar är till lyckans fördel, men det gäller att inte blunda, för då missar du kanske möjligheter och tankstationer på vägen. alla får ha svackor och det är helt tilllåtet att må skit, och när det är som värst, då blir det alltid lite värre, men ha vetenskapen i ryggsäcken att det är du själv som styr ditt liv. fel vägar tar vi alla ibland, men efter en del snurr brukar de flesta hitta rätt igen. för att snurra till det igen såklart. men glöm aldrig att le åt det lilla du faktiskt har, glöm aldrig att uppskatta de människor som finns där. avundsjuka skadar endast den avundsjuka.
ibland måste man helt enkelt ge sig själv en käftsmäll och bli trött på att må dåligt för att må bra igen. ibland måste man ge någon en kram för att den ska bli glad igen. ibland måste man säga förlåt eller kunna förlåta sig själv för att glädjen ska infinna sig. man måste alltid våga drömma, litet som stort.

en måndag
många saker händer, folk blir lyckliga, sårade, stressade och ledsna.
ingen är perfekt, men alla är de älskade.

magen växer, och jag känner hur det rör sig hela tiden, tänk att det är en liten människa där i!
snart kommer jag nog se ut som en boll, eller det kanske jag redan gör? köpte en till tunika idag, jättesöt, lila o beige, lite lätt småblommig. imorn ska jag till frisören och säga adjö till mitt hår, ska bli så otroligt skönt!
ser ut som en smärre katastrof nu och jag har inte haft ork att bry mig om det. inhandlat lite frön och jord också. ska plantera om krukväxter och sen är planen att göra om min stora inglasade balkong till en riktig oas i sommar!  min älskade sambo säger sig tapetsera om vardagsrummet i veckan, ska bli spännande att se.

godnatt

"Visst är det mål och mening med vår färd, men det är vägen som är mödan värd"


 http://www.youtube.com/watch?v=wZFkXQKCuBc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0