name it


namntrender
  • gamla namn kommer tillbaka med några generationers mellanrum och nu har dubbelnamnen smått börjat dyka upp på trendkartan igen, men i helt nya kombinationer. vad sägs om Bo-Eskil, Kaj-Linus, Binta-Adella eller Märta-Fidela?
  • udda namn blir också allt vanligare, alla vill ju ha en unik bebis såklart. bland förra årets nyfödda finns bl.a. Hockey, Trix, Jazz, Lycka, Sommar och Labolina.
källa: institutet för språk och folkminnen



vilket vackert väder
du kan aldrig veta vad som hända skall, det sägs att efter regna kommer solksken, men det är också en självklarthet att efter solsken kommer regn. inget varar för evigt, varken olycka eller lycka, natt eller dag, sorg eller glädje. med varje glädjebesked följer ett bakslag, efter varje bakslag söker lyckan så småningom upp dig igen.
det finns inget som inte går över.


dagens
ska ta en tripp till hot mamas träff, eller nuvarande/nyblivna/havande/planerade hot mamas, rättare sagt
sedan ska det guppa-mage-badas, jag trodde aldrig i mitt liv det skulle kännas så komplicerat att raka benen någon gång, börjar bli en riktig kraftansträngning, måste köpa en sådan sexig halkmatta till mitt badkar. apropå sexigt så påminner det mig och att jag och sambon ska till sthlm imorn, spännande det ska bli!


Två bäbisar ligger och pratar på BB.
- Vet du.. Jag är en pojke.
- Hur vet du det?
Då lyfter han sakta på täcket...
- Kolla! Blå sockar!



soo long sherlock!
"Den idealiska kvinnoblusen består av 10% silke och 90% innehåll"



'
jag har aldrig shoppat så lite som sen jag blev gravid, men nu börjar vårkrafterna driva fram shoppingflickan inom mig igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0