barnmat på burk


efter konstens alla regler har jag kokat, mosat, mixat, smashat, puréat och lagat både potatis och morötter men varje gång jag stoppar in en sked med mitt gudomligt goda mos i min sons mun aå grimaserar han stort och har kväljningar typ en kvart. Jag hade totalbestämt att min grabb minsann skulle äta hemalagad mat, men nej, han totalvägrar. däremot hinkar han glatt i sig en HEL burk med barnmat.

idag stod grönsaker med kalvkött på menyn, det var väl inte den absoluta favoriten och efter ett tag så var det roligare att göra pruttljud så denna puré flög över hela mig och köket. Jag tyckte tyvärr inte det var lika kul eftersom jag entusiastiskt skrubba köksgolven igår. Måltiden ska ju också vara en trevlig familjestund så jag åt samtidigt en bondomelett. Helt plötsligt får jag något konstigt i munnen och gör ungefär som Lilleman, frässpottar rakt ut. Jag hade tagit en sked med barnmat istället för bit omelett. Nicholas börjar gapskratta och jag hällde ut tallriken med grönsaker och kalvkött i vasken....  biffstroganoff är mycket godare.


Kommentarer
Postat av: Pia

hahaha den finten har jag me dragit när Viktor va liten, alltså råkat ätit hans mat istället. Men de lät fanimej roligare när du gjorde de! :P haha

2009-12-11 @ 00:10:35
URL: http://ppiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0