barnsligt


vardagligt

nyss tagit mig en bit mat. tänka sig, jag har faktiskt lärt mig tilllaga flera olika maträtter den senaste tiden. förr så åt man  på jobbet och tog en brödbit hemma om man var hungrig. på sin höjd micra man sig lite havregrynsgröt.
vart och mammasimmat idag, riktigt skönt faktiskt. var trött som en moloken sengångare, men tvinga mig dit ändå och det är jag glad för. bebis ligger med huvudet neråt och hickar jätteofta, känns lite knaskul när det "hoppar" i magen.

v.33



När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag.

materiellt

igår shoppsa jag och min käraste ingen byrå, utan ett helt klädskåp!  imorn ska vi komma hem med en spjälsäng, skötbord, hylla och lite diverse andra bra-och-ha saker. sen är det bara lite pyssel och vi kommer ha en väldigt mysig och fin barnkammare!
köpte mig faktiskt en klänning idag också, den är väldigt sommrig och söt. kanske kan ha den på dopet, lite svårt att hitta kläder som man känner sig fin i med en växande bulle mitt på kroppen.

på önskelistan - klänning från miss sixty


godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

åååå va stor din mage är... =)

Hör av dig nästa gång du är i vås och har tid! 0735-740874

Kram

2009-04-16 @ 00:45:33
URL: http://thesanny.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack!! Din mage är jätte fin den också :) Vi har bara haft 3 vagnar sammanlagt, Brio Happy, Bugaboo och Urban Jungle. Brion är såld för länge sen, den hade vi som liggvagn åt Elmedin. Och nu idag sålde jag Uj så nu har vi bara en vagn kvar, Bugaboon. Men snart kommer syskonvagnen =) Hihi Det är så himla kul med vagnar, hade jag plats och råd så skulle jag ha massa olika vagnar hemma. Vad har ni köpt för någon?? Kram

2009-04-16 @ 14:37:47
URL: http://www.nathalielowqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0